| Pārdesmit sekundēs auto radikāli maina savu raksturu
Pēdējos gados Eiropā nākuši modē tā sauktās kupejas kabrioleta
koncepcijas automobiļi. Parasti tie ir uz kompaktās vai mazās klases
modeļu bāzes veidoti auto, kuru virsbūve vairāk vai mazāk līdzinās
kupejai, bet ar mūsdienīgas automātikas palīdzību šāda braucamrīka jumts
pārdesmit sekunžu laikā tiek salocīts un noslēpts bagāžniekā. Šovasar
kupeju kabrioletu saimei ir vairāki jaunpienācēji, arī Nissan Micra C+C.
| Latvijas nepastāvīgā un drēgnā klimata dēļ automobiļi ar nolaižamu jumtu
jeb kabrioleti uz pašmāju ceļiem sastopami diezgan reti. Šāda tipa
mašīnas var uzskatīt par stilīgas izrādīšanās un izpriecu rīku, kurš var
pildīt arī kaut cik praktiska transportlīdzekļa funkcijas. Taču līdz ar
cieto automātiski saliekamo jumta konstrukciju parādīšanos kabrioletu
funkcionālās īpašības ir krietni paaugstinājušās. Cietais jumts ir gan
drošāks mūsu kriminogēnajā situācijā, gan izturīgāks mainīgajā ziemā.
Tomēr jebkurā gadījumā auto ar noņemamu jumtu izvēlas atraktīvi un
dzīvespriecīgi ļaudis, kam auto ir arī svarīgs pašizteiksmes veids.
Pirmais sērijveidā ražotais automobilis ar automātiski saliekamo cieto
jumtu parādījās pirms desmit gadiem – tas bija divvietīgs rodsters
Mercedes-Benz SLK. Drīz vien arī citu marku braucamrīkiem nelielas
darbnīcas sāka sīkās partijās izlaist līdzīgas konstrukcijas. Efekts ir
diezgan iespaidīgs, kad auto, kas pirmajā brīdī izskatās pēc vairāk vai
mazāk parastas kupejas, viegli dūcot elektromotoriem, pēkšņi pats saloka
savu jumtu un, noslēpis to bagāžniekā, pārvēršas par kabrioletu. Tagad
automātiski saliekams cietais jumts pieejams arī vairākiem salīdzinoši
demokrātiskiem mazās un kompaktklases modeļiem.
Cenas jauniem auto ar nolaižamu jumtu parasti ir augstākas nekā
līdzvērtīgām bāzes modeļu versijām, ko ietekmē arī to salīdzinoši
augstais standarta aprīkojuma līmenis. Taču galvenais faktors, kas
iespaido kabrioleta dārdzību, ir pašas mašīnas virsbūves konstrukcija un
pietiekami sarežģītais automātiski saliekamais jumts.
Jāsaka gan, ka pat tāda izmēra modeļos, kur arī aizmugurē ir pietiekami
daudz vietas, lielākā ātrumā prieks par silto laiku ir tikai vadītājam
ar blakussēdētāju, jo otrajā rindā sēdošajiem uz savām galvām ir
jāpārcieš pamatīgs vēja virpulis. Tātad ekstravaganto bezjumta braukšanu
pilnvērtīgi var baudīt tikai divi braucēji, un, iespējams, tāpēc
vairākums kabrioletu ir uzskatāmi par divvietīgiem, jo aizmugures
sēdvietas parasti ir visai šauras.
Bieži vien lielie autoražotāji paši nemaz nenodarbojas ar kabrioletu
konstruēšanu un ražošanu, bet šo darbu uztic nelielām firmām, kas
specializējušās auto pārbūvē. Kā pazīstamāko no tām var minēt vācu
Karmann. Tieši šī firma strādājusi arī pie šīs sezonas jaunuma Nissan
Micra C+C cietā automātiski saliekamā jumta. Kabrioletiņš tiek ražots
Nissan rūpnīcā Anglijā – turpat, kur izlaiž Eiropas tirgum paredzētās
parastās mikras. Rūpnīcas teritorijā Karmann izveidojusi nelielu
ražotni, kur tiek savākts viss modulis – tajā ietilpst saliekamais
jumts, bagāžnieka vāks un transformācijas mehānisms.
Saliekamais jumts ievērojami mainījis Nissan Micra siluetu. Apzīmējums
C+C atšifrējas kā Coupe+Cabrio. Mazauto kļuvis par 110 mm zemāks un par
90 mm garāks. Bagāžas nodalījums šāda tipa automašīnai, ar sēdvietu
formulu 2+2, ir salīdzinoši liels: 225 litru tilpums ar salocītu jumtu
un 457 litri ar paceltu jumtu. Mazās klases kabrioletos, protams, ja
tajos vispār ir kaut kādas otrās rindas sēdvietas, tās vienalga ir ļoti
šauras un vairāk kalpo kā vieta, kur novietot kādu somu. Tomēr galējas
nepieciešamības gadījumā viens tievāks pasažieris aizmugurē ievietoties
var, ar nosacījumu, ja šofera blakussēdētājs arī nav nekāds raženais un
savu sēdekli pabīda maksimāli uz priekšu. Citu konkurentu starpā Micra
C+C var palepoties ar saliekamo jumtu no stikla. Protams, jumta karkass
ir no metāla. Elektrohidrauliskais pievads saloka jumtu 22 sekunžu laikā
– vadītājam tikai jānospiež bremžu pedālis un attiecīgā poga.
Stiprinājumi uz vējstikla rāmja saslēdzas automātiski.
Nissan Micra C+C tiek aprīkota ar 1,4 litru (88 ZS) vai 1,6 litru (110
ZS) benzīna motoru, ir pieejama arī automātiskā pārnesumkārba. Micra C+C
sākuma cena ir 12 510 latu. Avots: Tvnet.lv
Pievienotie faili: |