Tavs profils
Viesis

Ziņas:

Grupa:
Viesis

Viesi, mēs tevi priecājamies redzēt! Lūdzu reģistrējies vai ienāc kā lietotājs, lai pilnvērtība izmantotu saita dotās iespējas!

Aptauja
Apmeklē video sadaļu?

Rezultāti Arhīvs
Visas atbildes: 6
Gadījuma bilde
Pēdējās foruma tēmas
  • discount gucci handbags http://www.flamebags.com/ (8)
  • ハミルトン 時計 (1)
  • chloe handbags http://www.flamebags.com/ (3)
  • Помогу покончить жизнь самоубийством (совершить суицид). (0)
  • Sistēma, ko daudzi uzskata par sviestu ! (164)
  • Pēdējie komentāri




    Lēna interneta pieslēguma lietotāji - uzgaidiet, kamēr ieladējas "reģistrācijas" lauks līdz galam dento

    Pēdējie 10  reģistrējušies
  • vkcamfake3
  • HarryChize
  • ElijahShony
  • Zacherykef
  • HenryJuile
  • Natashatrive
  • Matthewmox
  • Chesterneway
  • Williamclodo
  • Roberttut
  • Sadarbība



    on-line.lv
    www.BANER.lv
    www.BANNERI.lv
    EASY.LV Interneta resursu reitings 
    Latvijas Reitingi

    Mūsu banneri:





    Info
    Forumā var postot bez reģistrēšanās! Neatbalstam IE pārlūkprogrammu

    Iesaki


    Jaunumi
    Sākums » 2011 » Augusts » 19 » Mašīnas, kurām nevajag benzīnu
    Mašīnas, kurām nevajag benzīnu
    17:58

    Jau pavisam drīz – pēc pieciem līdz septiņiem gadiem – pa Rīgas ielām varētu sākt kursēt ar ūdeņradi darbināmi autobusi un automašīnas. Tā intervijā portālam TVNET saka Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta Ūdeņraža un gāzu sensoru laboratorijas vadošā pētniece Līga Grīnberga. Viņa akcentē, ka Latvijai vajadzētu izmantot Eiropas Savienības piedāvātās iespējas šai jomā. Savukārt pašvaldība ir citās domās un norāda uz šādu auto dārdzību. Jau iepriekš tika Latvijai piedāvātas iespējas piedalīties ūdeņraža degvielas
    demonstrāciju autobusu izmantošanai Rīgas ielās. Šo projektu iniciēja kompānija HydroThane no Antverpenes, Beļģija.

    Izmantotu sabiedriskajā transportā un atkritumu pārvadātājos

    Galvenā ideja bija "pieradināt" cilvēkus pie ūdeņraža izmantošanas, sajaucot to kopā ar saspiesto dabas gāzi un pildot sabiedriskā transporta un atkritumu mašīnu tvertnēs.

    Tādējādi būtu vieglāk vēlāk pāriet uz tīra ūdeņraža izmantošanu. Tomēr Rīgas dome tajā laikā bija aizrāvusies ar biodīzeļa autobusa izmēģinājumiem un neakceptēja šāda projekta ieviešanu Latvijā, Grīnberga atzina.

    Trūkst uzpildes staciju

    "Patlaban Latvijā īsti nav jēgas pirkt ūdeņraža auto, jo nav ūdeņraža uzpildes stacijas. Bet stacijas nav tādēļ, ka nav ūdeņraža mašīnas. Bet ar kaut ko jāsāk!” zinātniece, apņēmības pilna saka un paskaidro, ka Eiropā sākusies šī jautājuma aktīva apspriešana.

    Kurināmā šūnas un ūdeņraža platformas kopuzņēmuma un Eiropas ūdeņraža asociācijas projektu ietvaros ir iespēja piedalīties konkursos par ūdeņraža transporta demonstrāciju modeļu (reāli autobusi un mašīnas) izmantošanu pilsētās.

    Uzvarot konkursā Latvija varētu iegūt iespēju izmantot Eiropas naudu šādu auto iegādei un uzpildes staciju būvniecībai.

    Savukārt, gūstot vietējās pašvaldības atbalstu šāda projekta ieviešanai, jau pavisam drīz Rīgā varētu parādīties ūdeņraža autobusi un automašīnas.

    Ūdeņraža autobusi Rīgā varētu parādīties jau tuvāko 5-7 gadu laikā.

    Turklāt šādu autobusu iegāde Latvijai daudz nemaksātu, jo lielāko daļu izdevumu segtu no Eiropas līdzekļiem.

    Tāpat Latvijai vajadzētu cilvēkus, kuri šai jomā strādātu un attīstītu loģistiku.

    Pašvaldība citās domās

    Savukārt Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods portālam TVNET sacīja, ka par Eiropas Savienības naudu šai jomā ir pavisam vienkārša matemātika, kas jau iepriekš ir skatīta.

    "Eiropas Savienība atļauj finansēt 50% no inovatīvā pasākuma. Tas nozīmē – autobuss nosacīti maksā 100 tūkstošus, bet iekārta maksā vēl 100 tūkstošus. Eiropa mums dos pusi no šīs iekārtas cenas."

    Ūdeņraža autobusi izmaksā divas reizes dārgāk nekā parastie autobusi.

    Savukārt esošajiem autobusiem šīs iekārtas dažādu iemeslu dēļ neesot iespējams uzstādīt. Saistībā ar jaunajiem autobusiem darbojas garantijas saistības, bet vecajiem autobusiem tādas pārbūves nenotiekot. Tas esot stipri sarežģīti.

    Ūdeņraža automobiļi ir ļoti dārgs pasākums: "Pat tās pilsētas, kuru budžets ir lielāks par mūsu valsts budžetu, neatļaujas šādu greznību. Vairāk skatās uz biodīzeli, biogāzi vai dabasgāzi, savā sektorā arī uz elektromobiļiem.”

    Gaida iniciatīvu no zinātniekiem

    Bet Rīgas izpilddirektors Juris Radzevičs (LPP/LC), kuru portāls TVNET informēja par universitātes pārstāvju izteikumiem, sacīja, ka neviens neesot piedāvājis pašvaldībai sadarbību šai projektā: "Lai viņi nāk! (..) Neviens ar ūdeņraža piedāvājumu nav nācis!

    Iespējas šim projektam piesaistīt Eiropas Savienības līdzekļus viņš vērtēja pozitīvi, taču vienlaikus izteica: "Tas ir labi, tikai jautājums, kurā stadijā viņi šobrīd atrodas – vai viņi domā piesaistīt naudu izpētei. Protams, dzinējs ir jāpielāgo katrai degvielai. Tāpat mēs nevaram iepildīt dzinējā zemākas kvalitātes degvielu vai arī mainīt benzīnu ar dīzeļdegvielu. Tāpat arī šeit. Droši vien ir citas kvalitātes un uzbūves dzinēji."

    "Mēs jau nenodarbosimies ar izpēti. Tas ir tīri viņu darbs. Viņiem ir jāpiegādā gatavs produkts un mēs iepirksim konkrētus transportlīdzekļus, kuri ir piemēroti šim risinājumam."

    Jautāts, vai Rīga būtu gatava ūdeņraža automobiļiem, Radzevičs teica: "Skatīsimies arī cenas samērību."

    Viņš akcentēja, ka vairāki autobusi patlaban testa režīmā darbojas ar biodegvielu.

    Avots: tvnet.lv

    Foto galerija

    Pievienotie faili:
    Kategorija: Ziņas | Skatījumu skaits: 810 | Pievienoja: Dragreiss | Birkas: | Reitings: 0.0/0 |
    Komentāru kopskaits: 0