| Šovasar kādu rimtu atvaļinājuma dienu neaizmirstami košu iekrāsoja viņš –
misters kabriolets jeb BMW 125i – pilnīgi svaigs modelis. arkanais skaistulis ar somu numuriem Latvijā viesojās tieši "Jaunā
viļņa" nedēļā. Festivāla zvaigznes to nedz redzēja, nedz baudīja, tāpēc
jūtos lutināta, ka veselu dienu misters cabrio bija mans. Paldies BM
Auto par šo izmēģinājuma braucienu. Tā ir viena no vasaras baudām, | ko novēlu piedzīvot katrai sievietei. Tas ir tāpat, kā kad esi svaigi
iemīlējies: acis šreijā, smaids līdz ausīm, rumpītis metru virs zemes
un jūra līdz ceļiem. Tai pašā laikā apzinos, ka šādas eiforijas neilgst
mūžīgi. Neikdienišķais tieši tāpēc ir tik burvīgs, ka nav ikdiena. Un
tas nemaz nav nereāli – piezvani savas mīļākās markas dīlerim un sarunā
izmēģinājuma braucienu.
Padodos
Lai gan neesmu BMW fane, šī mašīna mani atbruņoja. Pirmkārt, tāpēc,
ka kabriolets, otrkārt – neredzēti skaisti sarkans. Vēlāk izpētīju, ka
tas ir īpašais BMW tonis Vermilion Red, kam prototips ir cinobrs –
sarkans dzīvsudraba minerāls.
Atzīties savā "treškārt" man ir visgrūtāk, jo vienmēr esmu
nekautrējusies sacīt, ka BMW nav mana marka. Mums vienkārši ir raksturu
nesaderība, tur neko nevar padarīt – nesakrīt temperamenti un garšas
kārpiņas. Pagājušajā vasarā izbraucu ar vienu no glaunākajiem modeļiem.
Mašīna bija perfekta – autobūves pilnības paraugs! Bet vienalga man
gribējās atpakaļ savās "vecajās, mīļajās čībās". Teiksiet: varbūt
sagadīšanās vai garastāvoklis nepareizais? Nez vai. Šajā ziemā
izslidojos ar pilnīgi jaunu X3 (lai gan slidot viņš nemaz neļauj). Jutos
laimīgāka nekā limuzīnā, bet, ja es būtu burvju spogulītis, vienalga
sacītu tā: "Foršs tu, protams, esi, bet pasaulē ir arī Land Rover."
Tātad par manu "treškārt". Sarkanais bavārietis 125i Cabrio mani bez
varas un spaidiem pārvilināja BMW fanu pulciņā. Tas notika tikpat
nemanāmi, kā skaisti noreibstot no laba kokteiļa. Lielākais "Bāc!", ka
skurbulis iestājās tieši no BMW raksturīgajām īpašībām, kas "skaidrā" uz
mani līdz šim neiedarbojās. Pēkšņi aptvēru, ka pat baudas mašīna –
kabriolets – tikai tad spēj sagādāt nirvānu, ja tas ir izcilas
kvalitātes auto. Ne jau visas nelaimes ceļas no salīdzināšanas - es esmu
par to, ka drīzāk no nesalīdzināšanas. Citēšu viena sakarīga veča
atzinumu par makšķerkātiem žurnālā "Copes lietas" (makšķerēšana ir mana
vājība Nr.1): "Tikai pastrādājot ar labāku kātu, var saprast, ka
izdarīta pareizā izvēle." Precīzi! Ar kabrioletu ir tieši tāpat -
neviens taču to nepērk kā pārvietošanās līdzekli, pērk kaifa ķeršanai.
Jo vēju matos var dabūt arī, braucot ar rollerīti, bet adrenalīnam
nevajag kabrioletu. Tāpēc šo mašīnu ir vērts neizvēlēties no lētā gala,
citādi var izrādīties, ka gribas nevis nolaist, bet pacelt jumtu.
125 garšvielas vējam
Pirmā asociācija, domājot par BMW, protams, ir ātrums un dinamika.
Lai gan spiest grīdā, braucot ar kabrioletu, ir tikpat aplami kā labu
kokteilīti izraut vienā elpas vilcienā, ir brīži, kad tas noder. Kaut
vai tāpēc, ka, braucot bez jumta, ne tikai gribas, bet pat vajag aiziet
garām videi nedraudzīgam smagajam vai šoseju karalim – autobusam. Gribas
taču svaigu un tīru vēju! Un tad var atkal rullēt uz saldajiem 80.
Kā jau teicu, pat braucot nesteidzīgi, sarkanais misters kabriolets
mani savaldzināja tieši tāpēc, ka ir no BMW dzimtas. Tas tāpēc, ka
zīmolam raksturīgais komforts un dinamika šai auto sabalansēts
pareizajās devās, lai lauztu stereotipus par BMW kā mašīnu adrenalīna
atkarīgajiem. Uzteicamākā īpašība šai gadījumā ir – nekas nav
"pārsālīts". Pat ne uzrāviens. Tas sākas ar tādu kā ieelpu, piepilda
visas cerības, bet nav pārgalvīgs. Mašīnu ir apbrīnojami viegli
savaldīt. Kas attiecas uz komfortu, izlaidīšu izcili ērto ādas sēdekļu
slavinājumus un daudz ko citu, kā nav manām "mīļajām vecajām čībām".
Mani atbruņoja lietošanas komforts. Uz paneļa visas funkcijas varēju
izmantot bez instrukcijas, un šis draudzīgums vien jau ir ekstra.
Augstākas sērijas modeļi mēdz būt tik uzskrūvēti, ka sievieti bez
tehniskās izglītības var iedzīt kompleksos.
Minēšu tikai dažus rādītājus, kas, manuprāt, nodrošina 125i Cabrio ideālo komforta un dinamikas balansu.
- Motora tilpums 2,5 l. - 270 Nm pie 2500 apgriezieniem. - +/- automātiskā pārnesumu kārba (pieejama arī manuālā). - 100 km/h sasniedz 6,8 sekundēs. - Jumts paceļas/nolaižas 22 sekundēs. - Uz displeja pieejams internets, GPS, Bluetooth, radio, CD (bet protams) u.c. -
Klimata kontrole, apsildāms priekšējais un aizmugurējais logi un
daudzas citas ekstras, ko nepaspēju izmēģināt. Galu galā to
uzskaitījumam ir dīleru mājas lapas.
Pēcsajūtas
"Viena diena manā mūžā..." gribas uzdziedāt. Protams, žēl, ka tas
bija tikai gadījuma sakars. Man tevis pietrūks, mister cabrio! Teiksiet:
varbūt, izbraucot ar BMW 650i vai citas markas, bet augstākas klases
cabrio, es apgalvotu, ka vienīgi tas ir īstais? Visdrīzāk nē. Pieļauju,
ka man, ko pārlieka izsmalcinātība var iedzīt kompleksos, saskaņa ir
tieši ar 1.sēriju. Tak ne jau tikai cenu starpības dēļ tiek ražoti tik
dažādi modeļi. Un ne jau visi vīrieši iemīlas princesēs, vai ne? Un
labi, ka tā. Avots: tvnet.lv
Pievienotie faili: |